It will always have a special place in my heart


Skrivet av: Sarah

Hej!
Tycker om din blogg jättemycket och den inspirerar mig otroligt!
Jag bara undrar om du har några kostråd, då jag har en tendens att antingen äta alldeles för mycket eller för lite. Har alltså svårt att hitta en fungerande balans.. :/

Svar: Hallå! :)
Åh, tack så himla mycket! Gud vad roligt att höra - det värmer!
Angående kostråd har jag några stycken, dock saknar jag utbildning och kompetens inom detta området, så vill du ha fler/bättre tips rekommenderar jag att du vänder dig till till exempel en kostrådgivare.

Men det som fungerar för mig är att äta varierat med en bra balans. Försök byt ut all "vit" mat mot fullkorn eller fiber. Kör på halva tallriken grönsaker. Skippa sötsakerna! Blir du sugen på något sött så gör till exempel en nyttig smoothie eller något annat. Du kan även pröva att borsta dina tänder vid sötsug (fungerar jättebra för mig), för hur sugen är man på att äta något när tänderna är nyborstade? ;)

Vad gäller att du äter för mycket eller för lite kan jag tipsa dig om att äta långsamt och verkligen känna efter. Många har en tendens (även jag ibland) att äta tills man är mätt, men jag försöker tänka att jag inte ska äta tills jag är mätt, utan tills jag inte är hungrig längre.

Hoppas något fungerar. Har du fler frågor så tveka inte på att höra av dig!
LYCKA TILL! :D
Julia Wiktor

2014-03-13 kl. 14:52:23



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Hemsida / URL:


Kommentar: